Thursday, March 31, 2011

Emosi @ Tekanan

Boleh tak korang bezakan emosi dengan tekanan???
slalu aku dengar,kalo de sorang tu marah2 mesti kawan die akan berkata,
"tak yah lah emo sangat,"
kalo tekanan plak..
sorang kawan nie tgk kawan die tu wat muke cam nak mintak penampar....
lalu kawan die pon tegor,
"muke ko apsal cam stress sangat??"


Aku dalam dilema antara 2 perkara tu...
tak tau lah antara aku nie emo atau aku nie stress...
bab,time2 da nak final nie,aku rase cam 'menyampah' ngan semua orang...
pe yang diorang wat kat depan mata aku,aku rasa cam annoying giler2....
dari classmates aku sampai lah roomates aku....


Kalo dengan classmates,masalah assignments group...
bile da dalam group,masing2 sume nak menang....
last2 masing2 wat muke....
kengkadang aku yang akan jadi orang tengah...
orang yang menyaksikan 'petengkaran' diorang....
dalam aku ati aku da menyumpah seranah da dak2 tu...
sabo je lar...
dan disebabkan assignment group jugak lah,wujud 2 bende yang aku nyatakan tadi....
yup..aku ngaku..aku terjebak dengan kedua2 bende tu...
bukan emosi&tekanan...
tapi
EMOSI vs TEKANAN..


aku emo pasal groupmates aku ade yang kurang beri kejesama...
bile aku cakap sikit karang,mula lah wat muka yang tak comel tu....
ade plak groupmates aku yang nak wat keje sumenye nak cepat tapi cam takde perancangan..
ade tu ade tapi die yang aturkan,die yang tak leh ikot....
bile bincang,aku tengah wat keje len,bukan nak panggil aku sekali wat discussion...
bek korang wat ber2 je kan......
tu yang wat aku hangin....


aku tertekanan plak bile dalam bilik...
aku tau lah,kite kos len2....
korang kos yang saling berkaitan...
aku je yang takde kene mengene ngn korang...
tapi time aku dalam bilik,aku cam dok sengsorang dalam bilik....
cam takde orang...
bile balik je sorang tu,ko boleh plak bergurau....
yang aku nie dari tadi dok tercongok ngadap laptop...
sekurang2nye tegur lah...
takkan aku je nak tegur korang...
tu satu hal lagi...
bile aku tegur,tanye soklan,jawab cam nak tak nak je kan.....
stress seh camnie....
dok satu bilik 4 orang..
tapi aku rase cam dok sorang je....
aku tak tau lah pe salah aku....
aku hampir2 nak nanges gak lah....
terasa pe yang korang wat....


Bile da emo bertemu stress,aku mule lah nak mengamuk je kan....
mule lah aku wat muke....
time cam nie aku perlukan seseorang tok aku lepaskan geram....
bukan seseorang untuk aku luahkan perasaan...nak menanges segala bagai....
aku cam nak menyepak orang je.....


And satu lagi,aku emo bercampor stress ngan classmates aku....
aku tak tau lah pe masalah diorang nie....
masok kelas je,potpetpotpet.....
tak geti2 nak berhenti cakap agaknye...
lecturer tengah ngajo pon,still bercakap...
sampaikan aku tak boleh nak fokus pe yang lecturer cakap...
aku plak yang dengar diorang cakap.....
arghhhhhh!!!!!!!!
tak tahan aku.....


Kalo aku nie gunung berapi,da lame kot meletop....
aishhhh.....
aku makin lame makin susa nak kawal emosi aku...
susa nak release stress....


Agaknye aku nie da terlalu jauh dengan ALLAH S.W.T...
terlalu ikotkan perasaan sampaikan lupe yang DIA ada untuk aku mengadu....
Ya Allah,berikanlah aku kekuatan untuk menempuh segala onak duri nie...
Amin....


Aku kene buat something supaya aku tak beremosi dan tertekan...
macam sekarang nie....




















kate aku:sekarang nie,malas da aku nak pikir2 pasal die lagi....



1 comment:

  1. dik.. bendi nie adalah wajib masa kita belajar.. my cadangan mcm nie
    1) Dlm Kelas : duduk barisan depan.. supaya kita ada fokus + tumpu pada lecturer.. yg bising2 tu org2 belakang.. jadi kita dok depan je ye.. senang citer

    2) Dlm Bilik : mmg stress kalu dok ber4 tapi dok mcm sekor2.. kita jadilah talam.. masuk bilik, tegur menegur.. diaorg nak layan ke tak layan ke pedulik laa.. kita leh gak cari member bilik2 lain kalu nak borak.. pastu senyum2 aje.. ajak je berborak dgn depa walau depa sgt hambar.. x yah stress janji kita fokus belajar.. lagipon kita g universiti tu bukan nak berkawan tapi nak belajar.. so fokus je.. dia tak moh kawan sudah..lantak pi dia..

    ReplyDelete