Sunday, July 11, 2010

Dunia Baru...

Hidop at UiTM ni bukanlah sesuatu yang mudah&bukan gak sesuatu yg susah...hidop at sini ada pasang&surutnyer....aku baru sedar,jadi mahasiswa ni bukan semudah yang aku bayangkan dulu...kat sini,semuanyer kene sendiri...blajo pon kene pepandai sendiri...lagilah sekarang ni kene bersaing ngan budak2 lain..blajo pon sume dalam english..dahlah english aku ntah ape2...bile dah start kelas ni,mulalah sesi pecah kepala...huhuhuhu....cam nak nangis pon ade....

Dahlah mase MINGGU DESTINI SISWA menyeksa aku...sakit kaki aku keje brjalan je...dahlah PM2 tu sume bawak kitorang jalan jauh...semput aku...dari pagi kol 5.15pg sampailah kol 11mlm...mandi sekali je sehari...solat tak yah cakaplah...dengan peluh2nyer kitorang solat...cam tak sah je solat...tapi tawakkal jelah time tu...seb bek seminggu je...

Mula kelas,aku dah mula cam sakit2...mulalah demam,selsemalah...kelas aku tak menentu...ada hari start petang,ada kels pagi...malam pon ada...kelas pagi tu aku tak kisah sangat...yang kelas petang n...time2 tu lak aku mengantuk...tempat kelasnyer tak yah cakaplah...ada yang jauh,jauh sangat...ada yang dekat,dekat sangat...pelik aku orang yang susun jadual ni...macam tak teratur jer.....

Cakap pasal duit...dok sini duitnyer macam air...ari2 kuar duit...nak makan lain..beli bukunyer lain...hmm...kopak aku macam ni...buku kalo 20 hinggit,takpe lagi...ni buku nipis pon dah 30 hinggit satu...tu baru sebuah...belom beli untuk subjek lain...aku macam fedup jer blajo at sini...bukan pe,tak tahan hari2 kuar duit...hah,belum duit nak bayar yuran koko,persatuan jadah tu sume...adoi,kalo aku kaya takpelah gak...

Dok sini memang susah bagi aku...tapi bila pikir2 balik,untung aku dok sini aku senang nak blajo..suasana at sini lain sikit...dalam hutanlah katakan...kemudahan semuanyer cukup...cume aku kene pandai hidop kat sini...

Akhir kata,walaupun aku kat sini terseksa jiwa raga aku,tapi semangat blajo aku tak pernah luntuh...
MAJULAH UiTM SEGAMAT UNTUK NEGARA..hahaha.....

2 comments:

  1. Qlah.. enjoy this moment.. jgn risau sbb semua yg baru masuk U tu .. huhu bab duit tu kalu xleh beli buku qlah pinjam je kat library.. kalu leh curik2 photostat ok jugak.. hehehe dulu nak beli buku semua mmg x mampu.. bab makan plak.. masa nielah nak kuruskan badan sikit.. dulu2 time2 nak budget makan.. k.ira banyak beli sayur + ikan tanpa nasi. ala2 jimat sikit + murah.. kdg2 sayur tu amek 2 jenis.. ikan ayam tak ameklah.. sbb mahal kan.. leh buat suprise..

    ReplyDelete
  2. Kau tentu boleh lakukannya,Aqilah.......
    Mcm tulah hidup.....
    Ada susah senangnya.......

    ReplyDelete