Thursday, June 24, 2010

Selamat Melangkah Ke Alam Universiti

26 Jun 2010 ni aku bakal bergelar mahasiswi..huhu...cam tak percaya je aku akan jadi budak U..pelik pon ade..hmm...aku baru je habis kemas barang2...



Hah,nilah beg2&barang2 aku yang nak dibawa...baju je dah 2 beg..memandangkan aku ni besar,baju aku pon besar..ia memerlukan 2 beg untuk isi baju2 aku tu..baldi satu..dalam beg kertas tu aku isi hagger&benda2 len..hah,aku lupe..ade satu lagi beg..iaitu beg plastik..isi kasut2 aku..hehehe..aku bawak 4 pasang kasut..kasut sukan&kasut kelas..takkan nak pegi kelas pakai selipar jamban pulak....bantal mesti bawak..kengkadang wat giler bantal tak disediakan..kat uitm ade jual,tapi mengikut sumber2 yang boleh dipercayai barang2 at sane mahal sikit..duit aku ni cukup2 untuk makan je..so,takde beli barang2 lagi..huh..

Kos yang bakal aku ikuti sepanjang aku di sane nanti ialah Pengurusan Maklumat..ape benda tu?aku pon tak tau..so,jangan tanya..yang pasti dia ade kene-mengene ngan library&kos ni kene banyak membaca..tak kisahlah ape yang aku akan belajar..yang penting,aku tak menyesal dengan pilihan aku ni..dapat IPTA ni bukannyer senang..kawan aku yang 5,6A pon tak dapat masuk IPTA..aku bersyukur sangat aku antara yang terpilih..walaupun uitm..ok wat uitm..yuran pun murah pe..tak bebankan mak nak bagi duit bayar yuran..syukur Alhamdulillah..


Aku harap aku boleh suaikan diri at sane..suaikan diri ngan suasana baru sebagai seorang siswi..aku dah tak boleh buat perangai pelik2 cam budak kecik.kene matang..hehe..yang penting,aku kene basuh baju guna tangan lagilah jawabnyer..huhu..takpe..akan aku cari dobi yang ada at uitm tu..takkanlah takde dobi..sengkek sangatlah kalau takde dobi..huhuhu...

Aku masuk U,untuk family aku..dan jugak diri aku sendiri.diorang lah kekuatan aku untuk teruskan pejuangan ni.
Pape pon..aku harap,aku tak lupa diri bila dah masuk U nanti..harap2 aku tak lupa family aku,kawan2 aku at sini,umah aku&also my kucing2..huhu..esok last tugas aku bagi kucing2 aku makan..(-_-,) aku akan rindu at family aku..gudbai ayer baloi..aku nak jadi orang segamat lak..hehehe..


@>--:macamlah aku pegi tak balik2 lagi umah..sedih bebenor..hehe..



1 comment:

  1. Qilah, selamat belajar.. mesti sgt seronok.. kat segamat je kan.. dekat je still dalam johor lagik..tak kesah belajar apa pon.. yg penting terus belajar.. jgn mengalah.. qilah amek Diploma kan? rajin2 buat asgmnt tau..

    ReplyDelete